close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

יש לכם ביטוח משכנתא? סביר להניח שאתם יכולים להוזיל אותו!

מערכת שורשכה חשוון, תשפא12/11/2020

כולנו זוכרים את הרגע הזה בו נפגשנו עם הפקיד או הפקידה בבנק כדי לחתום על המשכנתא. ערימה גדולה של טפסים, חתימות וחיוכים (או חששות) עקב הצעד הגדול שזה עתה עשינו

תגיות:
צילום: freepik
רוב המשכנתאות הן לעשרות שנים וכולן מחייבות אותנו גם לעשות ביטוח
צילום: freepik
משכנתא שברוב המקרים, עושים אותו כ"דרך אגב", לא משקיעים בסקר שוק בין חברות הביטוח ואולי אפילו עושים את הביטוח דרך הבנק.

האם פעם חשבתם לעצמכם כמה תוכלו לחסוך אם תנסו לחפש אלטרנטיבה לביטוח המשכנתא הקיים שלכם? האם לא מספיקה לכם העובדה שאתם משלמים לבנק ריבית של אלפי שקלים בכל שנה רק עבור המשכנתא? יש לנו חדשות בשבילכם - אפשר לחסוך בביטוח המשכנתא לא מעט כסף.

איך חוסכים בביטוח משכנתא
יש כמה חוקים שיש להיצמד אליהם כדי להבטיח שאתם עושים ביטוח משכנתא זול ולא משלמים סתם ביוקר ומעבר למה שצריך;

לא לעשות את ביטוח המשכנתא דרך הבנק
לבנקים יש סוכנויות ביטוח שדרכן הם מבטחים את הלקוחות שבאים אליהם כדי ליטול משכנתא. מדובר על תהליך די פשוט עבורם - אתם כבר שם, חותמים על מסמכים ועל הדרך אומרים לכם שאתם חייבים לעשות ביטוח משכנתא ונותנים לכם הצעת מחיר.

בגלל שזה עתה את חותמים על מסמכים שבמקרה הטוב יוציאו לכם במצטבר מאה אלף ש"ח מהכיס, המחיר של ביטוח המשכנתא נראה זניח ופשוט מאוד להחליק על בדיקת מחיר אצל סוכנויות ביטוח מתחרות או אפילו ישירות מול חברות הביטוח.

הנזק? עשוי להגיע לעשרות אלפי שקלים במצטבר. בנקים אינם עוסקים בביטוח אלא הקימו סוכנויות ביטוח רק כדי להרוויח מביטוחי המשכנתא - המחירים שלהם לא זולים כמו של סוכנויות ביטוח מתחרות או של חברות הביטוח עצמן. אם יש לכם ביטוח משכנתא דרך הבנק - אתם משלמים מחיר גבוה וכדאי לעשות סקר שוק בין חברות הביטוח בהקדם.

באתר בטוח, ככה עושים ביטוח (www.batuch.co.il) ניתן לעשות השוואת מחירים בין חברות הביטוח ולמצוא ביטוח משכנתא זול מבלי לעבוד קשה מדי.

סקר שוק כל שנתיים - שלוש
אל "תרדמו" אצל חברת ביטוח אחת אחר שמצאתם פוליסה משתלמת, להפך. כל שנתיים או שלוש תבצעו סקר שוק מחדש ותבדקו האם יש הצעות טובות יותר אצל סוכנויות ביטוח / חברות מתחרות.

בתקופה האחרונה חלים הרבה שינויים בעולם הביטוח; חברות חדשות נכנסות לתחרות, המפקח על הביטוח מכניס לתוקף תקנות חדשות וטכנולוגיה חדשה מאפשרת למגוון החברות להתייעל. כל אלו - לוחצים את המחירים כלפי מטה, וכדאי תמיד לבדוק אם אפשר לחסוך.

גם אם מדובר על עשרות שקלים בודדים בכל חודש - מדובר על עשרות שקלים שהוצאתם לשווא מכיסכם ובמצטבר מדובר על חיסכון של אלפי שקלים שהייתם יכולים להשקיע אותם או לחלופין להשתמש בהם למשהו אחר.

ולסיכום
מומלץ לעשות סקר שוק מקיף לפני שעושים את הביטוח בפעם הראשונה וגם בכל כמה שנים כדי להבטיח שהמחיר שאתם משלמים הוא הנמוך ביותר.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה